Cuma, Nisan 08, 2011

Neyrdeyn Anladıynn.?

Hangi üniversiteye girdiğim açıklandı, çeşitli sevinç gösterileri yapıldı, duruma alışıldı ve kayıt zamanı geldi. Ben de gerekli evrakları öğrenmek ve başvuru formu, vs. varsa almak iç'in bölümümün olduğu Göztepe Kampüsü'ne gittim.

Bölümüm Uluslararası İlişkiler'in Göztepe Kampüsü'nde olduğunu bildiğim için, oraya buraya bakıyorum, birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Bu tür durumlarda hemen yanınıza birileri yanaşır, onlar da sizin gibi soruşturma içindedirler, hem sizden bilgi almak isterler hem de, siz sormasanız bile, bilgilerini sizle paylaşmaya can atarlar. Benim şansıma da Kıbrıslı bir hemşehrim düştü: Kaşif..! Fakültenin İngilizce eğitim yapan bölümleri Göztepe'de, Türkçe eğitim yapan bölümleri de Bahçelievler'de. Kaşif de Türkçe İşletme bölümüne girmiş, ama fakültenin Göztepe'de olduğunu sanarak gelmiş, araştırıyor. Ben Türkiye'de doğup büyüdüğüm ve ailemde de koyu bir Kıbrıs şivesi olmadığı için oldukça temiz bir İstanbul ağzı konuştuğumu düşünüyorum; en azından Kıbrıs şivem yok. Kaşif de o kadar tatlı konuşuyor ki, ister istemez sordum: "Sen Kıbrıslı mısın?" diye. O kadar şaşırdı ki : "U! Neyrdeyn anladıyn?" :-))  Ah be Kaşifim.. Hiç belli olmuyor..! "Ben de gıprısıyım gardaş, ondan anladım." :-)

3. sınıftayım yanılmıyorsam, bir ders arasında koridorda kahve içip arkadaşlarla sohbet ediyoruz. Kulakları çınlasın, Cent Yurdakul hocam hızlı hızlı yan sınıftan çıkmış, biryere koşturuyor. Bir anda, tak dedi durdu, bana doğru geldi; "Sen Kıbrıslı mısın?" dedi. Ben de cevap verdim: "U! Neyrden anladıgnız hocam? Belli oluyor?" :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder