Perşembe, Nisan 07, 2011

Üniversite Sınavı...

Şu günlerde çok tartışılıyor üniversite sınavı. Benim üniversite sınavım biraz daha ilginç oldu. Baba tarafından Kıbrıslı olduğum ve bundan dolayı da İngiliz uyruğunda olduğum için ÖSS + ÖYS yerine YÖS (Yabancı Öğrenci Sınavı) diye bir sınava girdim. Sınav bazıları için çok kolay bazıları için ise çok zor bir sınav. 3 bölümden oluşuyor. İlk bölüm, Türkçe bilip bilmediğinizi kontrol ettikleri ve puanınızı etkilemeyen bir Türkçe sınavı. Anadilim Türkçe olduğu için 1 saat süre verdikleri sınavı yaklaşık 10-15 dakika içinde hepsi doğru olarak yanıtladım. 2. ve 3. bölümler birarada verildi. 2. bölüm genel yetenek bölümüydü. İşte, 3 şekil verip 4.'sü nedir, diye sorular, bunun gibi çeşitli "pazar bulmacası" kıvamında sorular ve Fizik, Kimya, Matematik, vs. ders soruları. Uluslararası İlişkiler okumak isteyen biri için Fizik-Kimya gibi soruları yapmak gerçekten de zordu. Bir de üstüne genel yetenek sınavında kaybettiğim gereksiz süre eklenince sınav bitiminde sanki hiçbiryere giremeyecekmişim gibi çıktım. Her bölümde kontenjan var, bazı bölümlere yabancı öğrenci almıyorlar bile. Sınav Ankara'da idi. Ankara'dan İstanbul'a nasıl döndüğümü bilmiyorum. Ağzımı bıçak açmaz, ne yapacağımı düşünerek geçirmiştim yolu. Kesin kazanırım, gözü ile baktığım bir sınavdan kazanamama şüphesi ile ayrılmıştım.

Sonuçlar gelene kadar oldukça endişeli günler geçirdim. Neyse ki istediğim bölüme, Marmara Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü'ne girdim. Hem bölümümden çok memnunum, hem bölümde edindiğim arkadaşlarımdan. Herşey olacağına varıyor, siz ne yaparsanız yapın. YÖS'e değil de ÖSS+ÖYS'ye girseydim eminim yine rahatlıkla aynı bölüme girerdim. Kader insanı bırakmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder