Çarşamba, Ağustos 25, 2010

İlkokuldaki ilk günüm..

1981 yılı, Eylül ayı. Evde bir heyecan. Alışveriş yapılmış. Şimdiki gibi değil, alabileceğiniz 3 çeşit kalem, 4 çeşit defter, iki çeşit de defter kabı: mavi ve kırmızı. Defterler kaplanmış, kalemler açılmış. Annem, içine sinmemiş olacak ki, gıpgıcır siyah önlüğümü tekrar ütülemiş, beyaz, kolalı yakalığımı takmış, askıya asmış. Pabuçlarım da gıcır.. Hazırım okuldaki ilk günüme..!

Okulum, evimizin arka sokağındaki "Melâhat Şiefizade İlkokulu". Okul bahçesinde sıralandık dizi dizi, neler olacağını beklemeye koyulduk. Elbette ki herkes benim gibi değil. Ağlayanlar, sızlayanlar. Ne var ki bu kadar ağlayacak, anlamıyorum ki. Eee, herkes benim gibi cevval değil. :-)

Zil çaldı, büyükler içeri girdi. Biz birinci sınıflar dışarıda öğretmenlerimizin bizi almasını bekliyoruz. Biraz sonra, her daim topuz yaptığı sarı saçları ve gülümseyen yüzüyle Aynur Hanım geldi. İsmimizi tek tek okudu, ve ördek yavruları gibi peşine takarak sınıfımıza götürdü. Beni okula getiren annem, babam ve abime bir el sallayışı ile ben de karıştım diğer ördeklerin peşine ve sınıfa gittim. İşte, yeni bir hayatın başlangıcı..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder