Çarşamba, Eylül 01, 2010

Amcamın Meşhur Olduğunu Öğrenmem...

Oldukça kalabalık bir aileye mensubum. Teyzeler, halalar, amcalar, kuzenler.. Kalabalık olmasından öte, fırsat buldukça görüşen, kalabalık sofralar kurup yiyip içen, beraber gezen tozan bir aileyiz. Böyle olduğu için de çok mutluyum, insan ailesi ile birlikte olduktan sonra sırtı yere gelmez.. :-)

İlkokula gidiyor muyum gitmiyor muyum bilmiyorum, annemle sinemaya gitmişiz. Film, "Cafer'in Çilesi." Amcam, Metin Akpınar'ın kızkardeşine aşık be kızın peşinde binbir şaklabanlık yapıyor. Metin ise kıskanç abi modeli, kardeşinin evden dışarı çıkmasına bile izin vermiyor. Nasıl olduğunu hatırlamadığım bir şekilde Metin amcamla kızı evde basıyor ve amcamı dışarı çıkarıp bir güzel dövüyor.. Dövme sahnesinde "amcamı dövüyorlar," diye bir ağlamaya başlamışım ki, annem filmden çıkmak zorunda kalmış. :-)

Okula başladıktan sonra ise bir çocuk dergisinde amcamla yapılmış bir röportajı okumuş ve koşarak anneme heyecanla gösterdim, o da bana amcamın aslında meşhur bir oyuncu olduğunu anlattı. Cidden çok şaşırmıştım. Çünkü neticede aile içinde herkes benim için teyze, amca, hala.. Hatta ne acıdır ki, eskiden "Mesih Amcam" ve "Zeki Amcam" vardı. "Mesih Amcam"ı kaybettikten sonra sadece "Amca" demeye başladım Zeki amcama..

Bu yaşıma geldim, hala bile amcamın meşhur bir adam olduğunu unutuyorum. Ancak beraber sokağa çıkacağız ki, insanlar tanıyınca aklıma gelsin. Geçenlerde bir sohbet esnasında 3-4 yıldır tanıdığım, sevdiğim bir arkadaşımla konuşuyorduk. Kendisi tiyatro ile de ilgili, bazı oyunlarda da rol alıyor. Ben "ya, evet, amcam da işte şöyle şöyle yapmış gençliğinde.." gibi bir şey söyleyince, "tiyatrocu mu senin amcan?" diye sormuştu bana. İkimiz de çok gülmüştük daha sonra.

Meşhur olmak güzel bir şey de olabilir, bazen kabusa da dönüşebilir. Mesele aslında adam gibi adam olabilmekte galiba. Öyle olunca fazla birşey düşünmüyor insan. Sevdiğim bir söz vardır; "Bazıları makamı yüceltirler, bazılarını ise makamlar." Meşhur olduğu için değil ama, bu sözü doğruladığı için seviniyorum, tıpkı ailemin diğer üyeleri gibi.. :-)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder